OWS
Ogólne warunki sprzedaży (OWS)
Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS) określają podstawowe zasady obowiązujące pomiędzy Kupującym (w treści również Zamawiającym) a firmą HAKOM Sp. z o.o. Sp. k. (w treści również HAKOM lub Sprzedającym) ważne od 02.09.2019 do odwołania.
§1. INFORMACJE OGÓLNE
- Wszystkie produkty w cennikach HAKOM zostały przedstawione w celach informacyjnych w oparciu o obowiązujące normy i przepisy.
- HAKOM zastrzega prawo do zmian cen produktów oraz zmian konstrukcyjnych mających na celu ulepszanie produktów bez konieczności odrębnego powiadamiania.
- Prezentowane produkty oraz ich ceny nie stanowią w części lub całości oferty w myśl prawa handlowego.
- Kupujący zobowiązany jest do zamawiania towaru posługując się nomenklaturą obowiązującą w HAKOM.
- Składając zamówienie Kupujący oświadcza że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży i akceptuje zawarte w nich postanowienia.
- Każdy podmiot dokonujący zakupów w HAKOM podlega przepisom Ogólnych Warunków Sprzedaży.
§2. ZAMÓWIENIA
- Zamówienia przyjmowane są:
- faksem
- listem poczty elektronicznej
- pocztą tradycyjną
- osobiście w formie pisemnej w siedzibie HAKOM.
Zamawiający powinien upewnić się czy przesłane zamówienie dotarło w formie czytelnej. - Zamówienie powinno zawierać listę produktów w oparciu o nazwę lub numer katalogowy HAKOM, numer oferty, rodzaj promocji lub ceny indywidualnej ustalonej z działem handlowym. Brak takich informacji może spowodować różnice w cenach na fakturze zakupu z cena zakładaną.
- Zamówienie na towary określone w materiałach informacyjnych jako niestandardowe muszą zostać zamówione na specjalnie przygotowanym formularzu i zawierać szczegółowy opis zamawianego produktu oraz/lub rysunek techniczny.
- Zamówienia niestandardowe, na zapytanie przekazywane są do realizacji po uprzednim dokonaniu wpłaty zadatku w wysokości ustalonej z działem handlowym. Termin realizacji liczony jest od dnia wpływu na konto HAKOM pełnej kwoty zadatku.
- Rezygnacja z realizacji zamówienia towarów niestandardowych lub sprowadzanych na indywidualne zamówienie wymaga formy pisemnej w terminie do 2 dni od daty uruchomienia zamówienia. Przy rezygnacji po tym terminie, HAKOM zastrzega sobie prawo obciążenia Kupującego wszelkimi kosztami związanymi z obsługą i przygotowaniem towarów od momentu uprawomocnienia zamówienia do czasu rezygnacji.
- Towary niestandardowe sprowadzone lub wyprodukowane na indywidualne zamówienie, zobowiązują Kupującego do ich odbioru.
- Za towary sprowadzone w całości lub wyprodukowane na wyłączne zamówienie Kupującego, wszelkie przedpłaty i zadatki zostaną zliczone na poczet częściowej zapłaty za te towary.
- HAKOM nie przyjmuje zwrotu pełnowartościowych towarów standardowych, niestandardowych i dostarczonych na specjalne zamówienie.
- W szczególnych przypadkach rozpatrywanych indywidualnie HAKOM przewiduje możliwość zwrotu towarów standardowych jednak Kupujący musi uzyskać na taki zwrot pisemną zgodę HAKOM. W przypadku towarów niestandardowych i dostarczonych na specjalne zamówienie zgodę HAKOM oraz Dostawcy/ Producenta.
- W przypadku dokonania zaakceptowanego przez HAKOM zwrotu towarów naliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 5% wartości zwróconego towaru nie mniej niż 25,00 PLN netto.
- W przypadku wystąpienia zaległości płatniczych HAKOM ma prawo odmówić realizacji Zamówienia do momentu uiszczenia zaległości, bądź też realizować zamówienie przy zmienionych warunkach płatności.
- Zakupione produkty pozostają własnością HAKOM do momentu uregulowania za nie należności.
§3. CENY
- W cennikach i katalogach HAKOM podane są ceny przykładowych produktów w walucie PLN/USD/EUR i nie zawierają podatku od towarów i usług VAT (ceny netto).
- Ceny produktów w walucie obcej USD/EUR przeliczane są według kursu średniego walut w NBP zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- HAKOM zastrzega, że ceny produktów ujęte w cennikach i katalogach mogą różnić się od siebie i od cen aktualnie obowiązujących.
- Wszystkie ceny sprzedaży ujęte w cennikach i katalogach kalkulowane są EXW magazyn HAKOM.
§4. WARUNKI PŁATNOŚCI
- Płatności można dokonywać w jeden z poniższych sposobów
- płatność gotówką przy odbiorze towaru,
- przedpłata przelewem na wskazane konto,
- przelewem z odroczonym terminem płatności na konto według ustalonych indywidualnych warunków handlowych. - Wniosek o odroczony termin płatności jest możliwy po dokonaniu pięciu lub więcej zakupów na łączną kwotę 5.000 PLN netto. Do uzyskania limitu kredytowego i ustalenia długości odroczenia płatności niezbędne jest przekazanie przez Zamawiającego:
- aktualnych dokumentów firmy (NIP, REGON, KRS/Odpis z Działalności Gospodarczej),
- druku upoważnienia z listą pracowników upoważnionych do składania zamówień (w zakresie zgodnym z ust. 6 i RODO),
- druku upoważnienia z listą pracowników upoważnionych do odbioru towarów (w zakresie zgodnym z ust. 6 i RODO).
Wszystkie dokumenty muszą być złożone w oryginale z pieczęcią i podpisem osoby upoważnionej do składania oświadczeń w imieniu Kupującego. - Kontrahent starający się o uzyskanie odroczonej płatności musi uzyskać pozytywną opinię w wywiadowniach gospodarczych oraz uzyskać limit kredytowy u współpracującego Ubezpieczyciela. Czas oczekiwania na pozytywną decyzję kredytową nie jest zależny od HAKOM.
- Kupujący zobowiązany jest do pisemnej akceptacji OWS regulujących podstawowe zobowiązania Kupującego i HAKOM.
- Każda ze Stron ma obowiązek poinformować drugą Stronę w przypadku zmiany danych wynikających z dokumentów, o których mowa w ust. 2, pod rygorem poniesienia skutków takiego zaniechania.
- HAKOM wymaga, by Kupujący, który uzyskał prawo do odroczonego terminu płatności przedłożył listę pracowników upoważnionych do składania zamówień i odbioru towarów. Niezbędne jest podanie imienia, nazwiska oraz aktualnego numer dowodu osobistego każdego z upoważnionych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO. HAKOM nie ponosi odpowiedzialności za straty jakie może ponieść Kupujący w przypadku transakcji zawartych z pracownikami kupującego będącymi na liście osób upoważnionych.
- Podany na fakturach termin płatności jest terminem ostatecznym. W przypadku opóźnień w zapłacie poza towary zakupione z odroczonym terminem płatności zostaną naliczone odsetki ustawowe od transakcji handlowych.
-
Brak terminowej zapłaty za faktury z odroczonym terminem płatności powyżej 7 dni od wyznaczonego terminu jest równoznaczny z blokadą dalszej sprzedaży towarów do czasu uregulowania zaległości finansowych.
§5. ODBIÓR I DOSTAWY
- Sposoby odbioru towaru określają "OGÓLNE WARUNKI DOSTAW" (OWD) dostępne na stronie internetowej /cenniki/dostawa. Dokumentem uprawniającym do odbioru towaru jest podpisany i podstemplowany przez HAKOM dokument wydania WZ (wydanie zewnętrzne) lub PZO (protokół zdawczo-odbiorczy) towarów.
- Odbiór towaru musi nastąpić w terminie do 14 dni od daty realizacji zamówienia. W przypadku nieuzgodnienia odroczonego terminu odbioru naliczony zostanie koszt składowania w wysokości 25,00 PLN/dzień netto.
- Po dniu 31 grudnia roku kalendarzowego wszystkie niezrealizowane dokumenty wydania tracą ważność.
- Przy odbiorze osobistym Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia stanu, ilości i zgodności wydawanego towaru z dokumentem wydania.
- W przypadku wysyłki towarów firmą spedycyjną Kupujący powinien sprawdzić ilości towarów w obecności kuriera. Reklamacje ilościowe będą rozpatrywane w terminie 3 dni roboczych od daty wysyłki towaru. HAKOM zobowiązuje się do należytego zabezpieczenia przesyłki jednak nie odpowiada za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu. W przypadku uszkodzenia należy niezwłocznie sporządzić protokół uszkodzenia przesyłki w obecności kuriera i skontaktować się ze Sprzedającym. Towary o znacznej wartości wysyłane są przesyłką kurierską ubezpieczoną.
- W przypadku dostaw transportem własnym HAKOM za wszelkie uszkodzenia i niezgodności ilościowe i jakościowe odpowiada HAKOM.
- HAKOM zastrzega możliwość odmowy dostawy towaru z przyczyn niezależnych bądź na warunkach innych niż określone w OWD.
§6. DOWÓD ZAKUPU
- Na zakupione towary HAKOM wystawia faktury VAT.
- Kupujący jest zobowiązany do podania aktualnych danych firmy w momencie wystawiania faktury VAT.
- W przypadku odbioru osobistego Kupujący odbiera towar razem z oryginałem faktury VAT. W przypadku wysyłki towaru spedycją faktura dołączana jest do przesyłki lub na życzenie kupującego wysyłana odrębnie listem poleconym.
- Dla firm stale współpracujących HAKOM prowadzi system rozliczeń okresowych dla których wystawia zbiorcze faktury VAT na podstawie dokumentów WZ/PZO za towary odebrane w okresie rozliczeniowym.
- Wszystkie faktury korygujące muszą być podpisane czytelnie imieniem i nazwiskiem oraz datą przyjęcia przez Kupującego lub osobę upoważnioną. Faktury korygujące bez podpisu i daty nie będą honorowane i uwzględniane w rozliczeniach rozrachunków.
§7. GWARANCJE I REKLAMACJE
- Okres gwarancji na zakupiony towar określany jest indywidualnie dla danego towaru przez jego producenta lub przez HAKOM. Gwarancje na urządzenia realizowane są na podstawie indywidualnych warunków gwarancji danego producenta.
- W przypadku wystąpienia w okresie objętym gwarancją uszkodzeń wyrobu wynikających z winy producenta sprzedawca dokona niezbędnej naprawy lub wymieni towar na wolny od wad pod warunkiem zrealizowania takiego roszczenia przez Producenta.
- Naprawa towaru następuje w ciągu 21 dni roboczych od dostarczenia towaru do sprzedawcy chyba, że strony postanowią inaczej. Termin ten może ulec wydłużeniu do 28 dni roboczych, w przypadku gdy naprawa będzie wymagała sprowadzenia części zamiennych lub wysłania całego podzespołu do specjalistycznych serwisów np. poza granicami RP.
- Wszystkie towary powinny być dostarczone na adres HAKOM lub do odpowiedniego producenta na koszt Kupującego. HAKOM nie pokrywa kosztów transportu, demontażu, transportu wewnętrznego, związanych z dostarczeniem reklamowanego produktu.
- Warunkiem uznania gwarancji jest dostarczenie wyrobu na koszt kupującego do miejsca zakupu w opakowaniu zabezpieczającym towar przed uszkodzeniem w czasie transportu wraz z ważną karta gwarancyjną. Przed zwrotem reklamowanego produktu należy ustalić sposób dostarczenia towaru do HAKOM.
- Podstawą reklamacji jest "KARTA GWARANCYJNA" wraz z dokumentem zakupu lub „FORMULARZ REKLAMACJI” wraz z dokumentem zakupu dla towarów standardowo nie posiadających karty gwarancyjnej.
- Gwarancją nie są objęte mechaniczne uszkodzenia sprzętu i wywołane nimi wady.
- Gwarancja ulega unieważnieniu, gdy zostanie stwierdzone dokonanie napraw lub otwarcie urządzenia przez osoby nieupoważnione, dokonanie zmian konstrukcyjnych, wystąpienie uszkodzeń powstałych z winy użytkownika oraz niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania lub przechowywania.
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne przyjmowane są tylko w formie pisemnej. Wraz ze sprzętem należy dostarczyć dokładny opis uszkodzeń wraz z opisem kiedy (w jakich sytuacjach) dana usterka występuje.
- Firma HAKOM nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na nośnikach dostarczonych do serwisu.
- Firma HAKOM nie ponosi odpowiedzialności za straty czy szkody wynikłe z niemożności korzystania przez nabywcę ze sprzętu będącego w naprawie.
- W sprawach nieuregulowanych warunkami gwarancji zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.